Petra uči plivati

Priča o djevojčici Petri koja želi naučiti plivati odvija se za vrijeme ljetovanja. U tome joj pokušavaji svi pomoći, no čini ze bezuspješno. Iako je Petra bistra djevojčica, plivanje joj nije išlo onako kako je mislila što zbog straha od mora što zbog njezine tvrdoglavosti.

Nailazeći na mnoge prepreke kao što su slanoća i dubina mora Petrino je samopouzdanje sve više tonulo, baš kao što je i ona tonula prilikom plivanja. Redom su joj svi pokazivali kako bi trebala plivati, ali tek kada je vidjela malog psića kako to radi vrlo vješto ostalo joj je urezano u pamćenje.

Tako je Petra silom prilika proplivala na oduševljenje roditelja, bake, djeda i malog brace te joj se samopouzdanje vratilo. Zapravo, otkad je proplivala više nije mogla ni prestati jer je uživala u moru i morskim dubinama. Strah je nestao, a Petra se osjećala sretno i veselo.

Vrsta djela: priča za djecu

Tema djela: učenje plivanja

Mjesto radnje: more

Vrijeme radnje: ljeto

Kratak sadržaj

Odmah po dolasku na more roditelji su upisali Petru u školu plivanja kako bi što prije naučila i mogla uživati u morskim radostima. No njoj se baš nije svidjelo ronjenje pa je odmah odustala. I tata i mama pokušali su je naučiti plivati ali čim bi je ispustili ona bi se toliko prepala da bi odmah počela tonuti.

Petra je ponovo odlučila odustati i samo se nastavila igrati u plićaku. Sada je baki bilo žao djevojčice koja će propustiti veselje plivanja i odlučila ju je naučiti plivati na isti način kao što je učila i njenu mamu, držeći je za bradu. I ponovo se ponovila ista stvar, čim bi je baka pustila Petra bi počela tonuti.

Djevojčica je odlučila da će nastaviti plivati sa rukavicama za plivanje ili “plivalicama” kako ih je  nazivala, ali djed se odlučio umješati govoreći baki kako će ispustiti malo zraka iz njih. Petra je to čula i zaključila da uopće neće plivati. Bila je razočarana što nije naučila i nije znala što će reći prijateljima kada se vrati kući.

Petra je jednoga jutra otišla po sladoled i na povratku uočila da se nešto događa na molu. Djeca su se nagurala tamo i svi su imali neke kapice. I ona je htjela kapicu pa se progurala i u jednom trenu netko ju je u gužvi slučajno gurnuo u more. Uspaničarila se, ali tada se sjetila jednog psića kojeg je vidjela kako pliva i krenula je oponašati njegove kretnje. Igrom slučaja eto Petra je pobijedila svoj strah i proplivala.

Likovi:

Analiza likova

Petra – iako se veselila moru i ljetovanju zbog svoje tvrdoglavosti nikako nije uspjela naučiti plivati. Kad bi naišla na neku prepreku odmah bi odustala i nastavila se igrati u plićaku. Onda joj se dogodilo ono što je najmanje očekivala. Upala je u more jer su je nehotice djeca gurnula i tada je proplivala poput malog psića. Brzo je mahala rukama i nogama. Svi su pomislili kako li je hrabra djevojčica koja tako vješto pliva. Tada je bila ponosna na sebe i svi strahovi koje je do tada imala, netragom su nestali.

Biografija: Željka Horvat-Vukelja

Željka Horvat-Vukelja hrvatska je spisateljica i urednica. Rođena je u Sinju, 25. srpnja 1952. godine. Mladost je provela u Šibeniku, a u Zadru je pohađala osnovnu i srednju školu. Studij je nastavila u Zagrebu gdje je diplomirala na Filozofskom fakultetu španjolski i francuski jezik.

Nakon toga zaposlila se u osnovnoj školi gdje je predavala francuski jezik svim razredima, od prvog do osmog. Radila je kao suautorica na mnogim priručnicima i udžbenicima za francuski jezik.

Pisanjem se bavila od mladih dana. Tijekom svog spisateljskog rada objavila je na stotine kratkih priča, dvadeset dječjih igrokaza, slikovnice “Balončica”, “Poplava iz šalice kave”, “Panjoglav”, “Slikopriče” i “Hrabrica”, zbirku priča “Šiškabališka” i roman “Putovanje patuljka Zvončića”.

Danas radi kao urednica časopisa Modra lasta te u Školskoj knjizi.

Autor: L.V.

Komentiraj

*

Pitanja za ponavljanje >>